zondag 24 juli 2011

Rarotonga-Nuie- Tonga




Samen met Jakke naar FIJI

Samen met Jakke zijn we vanuit Rarotonga eerst naar Aitutaki, dan Palmerston en Niue gevaren. Kleine doch heel toffe eilanden met allemaal een persoonlijk karakter. Bv. In Palmerston wonen maar 70 mensen die allemaal familie zijn van elkaar. Zo’n 150 jaar geleden heeft een engelsman , William Masters, er drie vrouwen gehad en zo drie families gesticht, iedereen noemt er dan ook Masters ! Onderweg hebben we enkele Bultrugwalvissen gespot. Om parasieten van hun lijf te schudden, springen ze op hun rug uit het water, fantastisch. Het zalige aan deze reis is dat we telkens nieuwe unieke plaatsen verkennen en heel toffe mensen ontmoeten. Het is wel jammer dat we nog altijd geen bereik hebben met onze gsm ; ikke wél !
Wij zijn nu in Tonga en hebben mijn verjaardag hier al goed gevierd .De 22ste juli heeft wel maar enkele uren geduurd want in Tonga aangekomen moesten we de datum met 1 dag verzetten;21 juli werd om 18u 22 juli. Grappig hé!
Het feestje eindigde hilarisch , want toen de kapitein dacht een kortere weg te kunnen nemen belandde hij in het water. Een dag later deed Jakke dit over, na een mislukte poging om elegant in het bijbootje te stappen . Als de kapitein wilt zwemmen voordat het zondag wordt , wie ben ik om hem dat pleziertje alleen te gunnen ! Trouwens , Steven was te vergelijken met Comedy Capers , ik was gewoon stom .
De stemming aan boord is nog altijd heel plezant en ontspannen .Morgen vertrekken we naar de Fiji-eilanden en binnen enkele dagen komen Katrien en Karin aan boord , die Karins 50ste verjaardag extra in de verf willen zetten. Eindelijk nog eens wat meidenleute op de WW!
Probeer zoveel mogelijk te genieten van alle leuke momenten en doe veel groetjes aan iedereen. Dikke zoen en tot volgende keer…………..

Jakke: Wat betreft de eilandjes , Rarotonga en Aitutaki had ik al gezien , dat was nog altijd de moeite al wordt Rarotonga iets te veel ingepalmd door de nieuwe toeristen . Palmerston is gewoon maf : hoop en al 70 inwoners , allemaal familie en toch hebben ze ne flik nodig . Misschien om de incest wat onder controle te houden ? Niue is ook speciaal : alleman gaat daar lopen vanwege de orkanen , de Nieuw-Zeelanders wijken in .
Wat Tonga betreft , ook hier een speciaal publiek ~ alle Tongalezen zijn zaterdag berenzat , om nog niet te spreken over de fakaleites , alle jeanetten hierheen zou ik zo zeggen ! Gelukkig ben ik er nog om de rest van de crew veilig de weg naar de boot te wijzen , én om te vertellen welke dag het is . Voor de rest ben ik stillekes bezorgd aan het worden vanwege de slinkende (drank)voorraden , naar het schijnt moet bijna alles op voor we in Fiji zijn . Aan mij zal het niet gelegen hebben !
Vandaag trouwens nog naar een Tonga feast geweest , eten opgegraven uit de grond , kava (waar ik de enige was die meerdere porties tot mij heb genomen) , varken aan het spit maar niet echt een bacchanaal zoals we soms bij ons thuis meemaken . Die gasten slubberen gewoon de ganse dag een kavabokaal leeg . ’t Was wel lekker .

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Steven,
    Eindelijk je blog gevonden :-)
    Als ik het verslag van jullie reis lees, dan weet ik weer waarom ik in november eindelijk weer start met de cursus Yachtman, dit keer met het examen als enige doel (allé, en slagen ook natuurlijk). Jullie blog geeft me goesting om te kiezen voor een klein huis in Halle en een groot schip in Nieuwpoort.

    Goede vaart verder !

    Grtz
    Johan Vencken

    BeantwoordenVerwijderen